Preview

Qainar Journal of Social Science

Кеңейтілген іздеу

Инфляциялық таргетингтің трансмиссиялық механизмдері: трансмиссиялық процестерді талдау

https://doi.org/10.58732/2958-7212-2023-3-23-40

Толық мәтін:

Аннотация

Зерттеудің мақсаты инфляциялық таргеттеу мен беріліс механизмінің негізгі теорияларына аналитикалық шолу болып табылады. Инфляциялық таргеттеу-бұл орталық банк инфляцияның нақты деңгейін негізгі мақсат ретінде белгілейтін және осы мақсатқа жету үшін пайыздық мөлшерлеме және басқа шаралар туралы шешім қабылдайтын ақша-несие саясатының стратегиясы. Екінші деңгейдегі банктерді капиталдандырудың жеткіліксіздігі және жұмыс істеп тұрған қарыз алушылардың сапасының төмендігі өтімділіктің құрылымдық профицитін байланыстыруда қиындықтар туғызады және оны ақша - кредит саясатының құралдарын қолдану арқылы ұзақ мерзімдермен зарарсыздандыруды талап етеді. Экономика қалпына келген сайын трансмиссон механизмінің инфляцияға әсері тереңдей түседі. Трансмиссон механизмінің арналарын тежегіштерді біртіндеп жою арқылы жетілдіру қабылданатын ақша - кредит саясатын инфляцияға берудің тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді. Ақша-кредит саясаты құралдарының пәрменділігі көбінесе трансмиссиялық тетік арналарының тиімділігіне байланысты, ол арқылы ҚР Ұлттық Банкінің (ҚРҰБ) ішкі экономикалық процестерге, оның ішінде инфляцияға әсер ету сигналдары беріледі. ҚРҰБ қабылдаған инфляцияны тежеу жөніндегі шаралар бірінші кезекте теңге құралдарының тартымдылығын қамтамасыз ететін базалық мөлшерлемені көтеру арқылы теңге бағамының төмендеуін төмендетуді қамтиды. ҚРҰБ базалық мөлшерлемесі ақша құнының және ел экономикасын кредиттеудің негізгі бағдары болып табылады. Үкіметтен бастап шағын және орта бизнес субъектілеріне дейін ҚРҰБ базалық мөлшерлемесіне сүйене отырып, қорландыруды тартады. Бұл экономиканың құрылымдық проблемаларымен қатар ҚРҰБ ақша-кредит саясатының трансмиссиялық тетігінің белгілі бір арналарының жұмысында елеулі теңгерімсіздіктердің бар екендігін көрсетеді. Инфляциялық күтулерге әсері. Инфляцияны таргеттеу халық пен кәсіпкерлер арасында төмен және тұрақты инфляциялық күтулерді қалыптастыруға және қолдауға бағытталған. Инфляциялық күтулердің өзгеруі тұтынушылар мен фирмалардың мінез-құлқына әсер етуі мүмкін, бұл өз кезегінде баға мен жалақыға әсер етуі мүмкін.

Авторлар туралы

А. Д. Челекбай
Қайнар Академиясы
Қазақстан

Челекбай А.Д. – э.ғ.д., профессоры, Экономика және бизнес кафедрасы

Алматы



Ш. Р. Абжалелова
Қайнар Академиясы
Қазақстан

Абжалелова Ш.Р. – э.ғ.м., доцент, Экономика және бизнес кафедрасы

Алматы



У. С. Ерназарова
Қайнар Академиясы
Қазақстан

Ерназарова У.С. – э.ғ.м., Экономика және бизнес кафедрасы

Алматы



Әдебиет тізімі

1. Стиглиц Д. Таргетирование инфляции: испытания реальностью // Ведомости. – 2008. – № 88. – С. 2110.

2. Криворучко С. В., Свирина Е. М. Структурные элементы режима таргетирования инфляции // Банковское дело. – 2015. – № 4. – С. 15-20.

3. Матияс А. А. Инфляционное таргетирование и проблемы перехода на данный режим монетарной политики в Республике Беларусь // Основы экономики, управления и права. – 2012. – № 4 (4). – С. 59-62.

4. Свирина Е. М. Макроэкономические особенности перехода к режиму таргетирования инфляции в развитых странах // Экономика. Налоги. Право. – 2015. – № 1. – С. 100-106.

5. Смирнов C. Режимы валютного курса и стабильность экономики // Вопросы экономики. – 2010. – №. 1. – С. 29-43.

6. Челекбай А. Д., Альмереков Н. А. Дедолларизация и проблемы развития общего финансового рынка ЕАЭС // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. – 2019. – №. 6-2. – С. 223-227.

7. Chelekbay А.D., Almerekov N. Inflation targeting and the transmission mechanism of central (National) bank monetary policy // Вестник Казахского университета экономики, финансов и международной торговли. – 2022. – №. 2(67). – С 225-232. https://doi.org/10.52260/2304-7216.2022.2(47).31

8. Chelekbai A.D., Abzhalilova K. R. Multichannel source of financing of innovative projects // Qainar Journal of Social Science. - 2022. - № 1(4). – C. 94-109. https://doi.org/10.58732/2958-7212-2022-4-6-94-109

9. Программа по достижению финансовой устойчивости банков второго уровня Казахстана, принятая Национальным банком 2016 г.

10. Сухарев О. С. Денежно-кредитная политика ремонетизации экономики: теоретический аспект // Финансовая аналитика: проблемы и решения. – 2014. – № 19. – С. 13-21.

11. Хейфец Б. А. Глобальные дисбалансы и реформа мировой валютно- финансовой системы // Деньги и кредит. – 2012. – Т. 7. – С. 48-54.

12. Кондратов Д. И. Современная мировая валютная система и перспективы ее трансформации // Вестник Российской академии наук, 2017. – Т. 87. – № 7. – С. 613-621.

13. Наумова Т. С., Попова Т. Н. Доллар США - ключевая валюта мировой финансовой системы // Общество: политика, экономика, право. – 2017. – № 5. – С. 46-52.

14. Денежно-кредитная политика РК за 2020 г., источник: Ranking.kz (www.akorda.)

15. Управление финансированием инновационный деятельностью в Казахстане. Научно-исследовательская работа (тема) кафедры на 2022-2024 гг., зарегистрированная в Национальном центре государственной научно-технической экспертизы № 0122РК4007 от 14.01. 2022 г.

16. О валютном регулировании: Закон Республики Казахстан №167-VІ ЗРК от 2 июля 2018 г.: принят Правительством Республики Казахстан // Ведомости Парламента Республики Казахстан. – 2015 г. – № 1. – Ст. 12.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Челекбай А.Д., Абжалелова Ш.Р., Ерназарова У.С. Инфляциялық таргетингтің трансмиссиялық механизмдері: трансмиссиялық процестерді талдау. Qainar Journal of Social Science. 2023;2(3):23-40. https://doi.org/10.58732/2958-7212-2023-3-23-40

For citation:


Chelekbay A.D., Abzhalelova Sh.R., Yernazarova U.S. Transmission Mechanisms of Inflation Targeting: Analysis of Transmission Processes. Qainar Journal of Social Science. 2023;2(3):23-40. (In Russ.) https://doi.org/10.58732/2958-7212-2023-3-23-40

Қараулар: 187


ISSN 2958-7212 (Print)
ISSN 2958-7220 (Online)